Consistent sporten en bewegen

Written by on oktober 9, 2020

Als je me al een tijdje volgt weet je vast dat sporten, met name fitness en krachttraining, een belangrijke rol spelen in mijn leven. Voor alle duidelijkheid, ik ben geen atleet, en heb geen ambities er één te worden. Naar de sportschool gaan betekent voor mij tijd voor mezelf nemen om mijn hoofd leeg te maken, om tot rust te komen, en om zowel mentaal als fysiek sterker en beter te worden.

Dat ik me daardoor ook lekker in men vel voel zitten en er vervolgens ook goed zie voelt voor mij als  een extra bonus voor het harde en consistente werk. En ja, het helpt zeker je zelfvertrouwen te boosten 😉.

Onthoud vooral dat consistent sporten & bewegen een belangrijke succesfactor zijn voor zowel je mentale als fysieke fitheid. Ik kies er zelf voor om soms wel tot 6 maal per week naar de sportschool te gaan. Laat ik je meteen gerust stellen, dit is zeker geen must.

Bewegen is goed, meer bewegen is beter

Eigenlijk heb je voldoende aan +/- 20 tot 30 minuten per dag bewegen. Lopen, rennen, fietsen of krachttraining, het maakt niet uit zolang je maar aan sport en beweging doet. Wanneer je wil afslanken of je wil je spiermassa vergroten, dan moet je natuurlijk meer doen dit.

Nu ik begrijp dat je daar niet meteen tijd voor hebt. Althans, je gaat er waarschijnlijk vanuit dat je geen tijd hebt. Daarom is het belangrijk dat je je sportmomenten goed leert in te plannen om in een goed ritme te komen.  Want Sport en bewegen heeft meer voordelen dan je denkt.

Extra voordelen zijn;

  • Sporten verhoogt je stofwisseling
  • Je kunt meer eten als je vaker sport
  • Sporten houdt je lichaam soepel
  • Je slaapt beter
  • Voert stresshormonen af
  • Je voelt je sterker en fitter
  • Je maakt je even los van het dagelijkse leven

Tip:

Probeer het sporten zo leuk mogelijk te maken voor jezelf zodat je ervan kan genieten. Neem je iPod mee en luister naar jouw favoriete muziek. Ervaar het gevoel van hoe sterk je lichaam eigenlijk is en hoe sterk je het kan maken.

Kan jij wel een duwtje in de rug gebruiken om het sporten weer op te pakken?

Boek dan nu jouw coach gesprek.

Jouw Mindset – Mijn Missie

 IJzersterke groeten,

Glenn



Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Continue reading


Search